Aylardan Ekim, Yerlerden Edinburg: Ben Bu Tom Riddle’ı Tanıyorum

Edinburg’a gidişimi şu yazıda anlatmıştım. Şimdi gelelim haftasonu kaçamağını nasıl değerlendirdiğime.

Cumartesi günü hostele varışım 16:00 sularını buldu. Hemen eşyaları bırakıp kendimi dışarı attım tabi. Hostelimin şehrin göbeğinde olması da büyük avantajdı, soğuk ama güneşli havanın tadını sokaklarda çıkaran halkın arasına karıştım ve şehrin meşhur caddelerinden olan Princes Street’te yürümeye başladım.

Princes Street’te yürürken görebileceğiniz manzaralardan biri

Yazın İngiltere’de geçirdiğim sürede edindiğim alışkanlıklardan biri, etrafta Marks&Spencer varsa yemeği oradan almaktı. Hatta bu nedenle yakınlarda gördüğüm, Marks&Spencer’ın giyim mağazalarını kapatıp yiyecek-içecek mağazaları açacağı haberine çok sevindim (Haber için buyrun). Hava güzelken, karnım da açken, yakınlarda da Marks&Spencer varken aşağıdaki fotoda gördüğünüz menüyü aldım ve kale manzarasına karşı çimenlere yayıldım.

Yemek: 4.75 pound

Sokaklarda biraz daha dolanıp, güneşi batırıp, şehrin bir de akşam ışıklı halini gördükten sonra ertesi günün uzun ve yorucu olacağını tahmin ettiğimden erkenden uyudum.

Cumartesi sabahı için, Avrupa şehirlerinin çoğunda olan bedava şehir turuna kayıt yaptırmıştım. Tur ve rehberden çok memnun kaldım, siz de şu bağlantıyı takip ederek bakabilir, gitmeyi planladığınız şehirlerde varsa kayıt yaptırabilirsiniz. Hatta önceden kayıt yaptırmasanız bile ilgili saatte buluşma yerinde olursanız tura katılabilirsiniz. Kayıt yaptırmış olmamın bir avantajını görmedim. Bu turların çalışma prensibi ise şu şekilde: adı üstünde “free tour”, ne kaydolurken ne de tur esnasında sizden bir ücret talep etmiyorlar. Tur sonunda ise gönlünüzden kopanı bahşiş olarak vermeniz bekleniyor. Vermeseniz de olur, biz zaten bu işi yapıyoruz gibi beyanlarda bulunsalar da, gelirlerini bu bahşişlerin oluşturduğunu da ekliyorlar. Zaten 2 saat boyunca memnuniyetinizle o kadar ilgileniyorlar ki, tur biterken siz de memnuniyetinizi bahşişle göstermek istiyorsunuz. Tabi bütçeniz doğrultusunda 🙂 Benden kendilerine bir 5 pound gitti.

İskoçya’da görmeyi beklediğiniz şeylerin bir kısmının tek fotoğrafta toplanmış hali

Şehri gezerken pek çok yerde durup İskoçya hakkında ilginç bilgiler öğreniyoruz. Mesela İskoçya’nın resmi hayvan sembolünün tek boynuzlu at (unicorn) olduğunu.

Sonra rehberimiz bizi bir ara sokağa sokup altta gördüğünüz fotoğraftaki merdivenleri gösterip soruyor: Sizce hangi basamak diğerlerinden farklı?

Başta ilk basamak diyoruz, eski ve siyahlaşmış olduğu için. Sonra ikinci deniyor, yüksek göründüğü için. Ama doğru cevap üçüncü basamak, çünkü aslında bir basamak bile değil. Rehberimiz bunun eski zamanların hırsız alarmı olduğunu anlatıyor. Öyle ki, karanlıkta eve giren, haliyle evi tanımayan hırsız basamak yüksekliklerini aynı sanıyor. Üçüncü basamağa geldiğinde tökezleyip düşüyor ve ev ahalisini uyandırıyor. Böylelikle hırsız yakalanıyor. Kendi kendine gezince yakalamanın çok zor olduğu bir ayrıntı 🙂

Gezinin son durağı bir mezarlık: Greyfriars Kirkyard. Harry Potter sevenler için ayrı bir vaha burası, çünkü Rowling karakterlerin isimleri için buradan epey esinlenmiş. Tom Riddle ve Profesör McGonagall için buyrunuz.

Hayranları ise Snape’i unutmamış.

Bu mezarlığın diğer bir özelliği ise, İskoçya’nın en meşhur köpeği Bobby’nin de mezarının burada olması. Bobby, o 2 yaşındayken ölen sahibini mezarı başında kendi ölümüne kadar beklemiş. 14 yıl boyunca! Bu etkileyici sevgi ve sadakati, mezarın girişine bir heykeli dikilerek ölümsüzleştirilmiş. Heykelin burnuna dokunmaksa, Edinburg’u tekrar ziyaret etmenin şartıymış 🙂

Burna dokunmayı ihmal etmedim, umarım bu şehri tekrar ziyaret edip daha çok vakit geçirebilirim. Gezinin devamında ne yaptığım ise arkası yarın olsun oldu olacak!