Lavaux’da Doğa Yürüyüşü: Dağlarda Bağlarda

Bu ayın gezi yazısı ilerleyen günlerde gelecek. Düzen bir kez bozuldu mu toplaması biraz zor. Lakin hedef “ayda bir gezi” oranındansa “yılda en az 12 yer” olduğundan çok takılmıyorum neyse ki 🙂

İsviçre’de bol kayaklı geçen kıştan sonra baharın en iyi etkinliğinin doğa yürüyüşü olduğundan bahsetmiş, ilk doğa yürüyüşü tecrübemi şurada anlatmıştım. Bu güzel tecrübeden sonra durmadık tabi, yeni rotalar aramaya devam ettik ki yaklaşık 7000 gölü olan İsviçre’de bulması zor olmadı.

İşe, Lozan yakınlarındaki Lavaux Bağları ile başladık. 11. yüzyıldan kalma bağlar UNESCO listesinde. 14 kilometrelik uzunluğuyla Vevey ile Montreux’yü birbirine bağlıyor denebilir. Bu rotayı bulmak aslında zor değil ama “Summer Hike” isimli, pek sevimli bir mobil uygulamadan faydalandık. Bahar-yaz aylarında İsivçre’de vakit geçirecekseniz işinize yarayabilir.

Uygulamadan bir ekran görüntüsü

Lozan’dan 15-20 dakikalık bir tren yolculuğuyla (ve 3.60 CHF ödeyerek) başlangıç noktamız St. Saphorin’e varıdk.

İsivçre’de, bize şehrin göbeği gelen yerlerde bile bu sarı yönlendirme işaretlerinden var, üstelik süre tahminleri de oldukça tutarlı. En azından henüz yolun başında olan bizler için öyle, belki tecrübeli yürüyüşçüler bu süreleri ikiye bölüyordur, orasını bilemeyeceğim 🙂

Hafif tırmanışla başlıyoruz-Fotoğraf yanıltmasın, arkaya bakarak çekildi 🙂
Bağlar göründü
Derken manzaramız

Yola koyulunca, soldan soldan gelen güneşle pişmeye başlıyoruz zira güneşin altında asfalt üzerinde yürüyoruz. Böyle olacağını bildiğimizden şapkamız var, tedbirliyiz ama yine de sadece bir taraftan vuran güneş can sıkıcı. Tabi yürümeye devam 🙂

Processed with VSCO with a6 preset

Yolda genci yaşlısı yürüyeni çok olduğu gibi, manzaranın en güzel göründüğü yerlere kurulmuş banklarda piknik yapanı, bağlardan aldıkları şarabı içerek muhabbet edeni de çok. Ana fikir: keyif!

Bağ seçeneklerinden bir kuple

Yürüyüş aslında 3 saat ve 11 kilometre olarak planlanmış olsa da, göl kenarı boyunca sık sık tren garı olduğundan istediğiniz yerde bitirmeniz mümkün. Bizde Lutry yerine Cully’de, yani yaklaşık 4 kilometre ve 1 saat önce bitiriyoruz. Yaklaşık 6 kilometre yürüdük, güneş yorgunuyuz. Hava konusunda daha kontrollü olarak ve çıkış saatimizi daha iyi belirleyerek geri gelip rotayı tamamlayacağımıza söz veriyoruz. Zaten bu manzaralardan sonra, geri gelmeyi istememek mümkün değil sanırım!

Bağlardan göl seviyesine iniş yolu